Friday 4 December 2015

Kari Kepala Ikan Kampung Pandan

Assalamualaikum Dan Salam 1 Dunia.........

            Hmm......Tiba-tiba pulak rajin nak update blog sekarang nih..Hampir 1 tahun sunyi 
blog ni takde update...huhuhu.....

           Saje nak share dekat pengemar - penggemar tegar Kari Kepala Ikan ni..Aku ni takde la minat sangat kepala ikan ni, aku cuma minat kari die je...Aku kalau makan kepala ikan takdela habis tengkorak2 die pun aku bedal, habis kuat aku cungkil mata die je makan dengan kelopak mata sekali....kih.kih...kih.....

Baru - baru ni aku pergi makan Kari Kepala Ikan dekat Kampung Pandan...Nama kedai die Restoran Kari Kepala Ikan Kampung Pandan Yang Terkenal....Taktau la Den terkenal ke idokkkkkk......huhu...Selalu yang orang sebut - sebut Kari Kepala Ikan Kampung Atap
 atau Restoran Kari Kepala Ikan ZK......

            Aku tak pernah makan kari kepala ikan yang betul2 mcm ni..selalu ikan kecik je...
Masa nak ambik kari kepala ikan tu tanya dulu seketul berapa sebab die dah letak atas pinggan siap- siap... Harga die paham-paham ler...aku dengar member aku citer dari RM70 - RM95 Seketul...Goyank Inul, Goyang Dumang semua ada masa tanya harga...hahaha....

            Lama jugak mamak tu menganggarkan harga..last - last die cakap ambik la RM 25..sudah kira murah tu...Aku pun dalam hati, huhhhh Lega...Rejeki betul...Tapi Ikan die mcm dah lama sikit la..sebab dah ada bau..mungkin 5 hari lepas kot..kikiki...selamat tak sakit perut...Tapi kari die ok la..sedap la dari kari kedai mamak biase...Tapi apa pun memang tak boleh lawan kari Nasi Kandar Beratur Penang...Memang Kaw.....

Ok Jom tengok picture dulu kot2 korang nak pergi ke lepas ni..huhu...



Ni lah kedai die kalau korang nak pergi..Tempat 
parking agak terhad sikit kalau waktu puncak...huhu

Yeahhhhhh...... Inilah dia Kari Kepala Naga....hehe..
Ikan Merah...Besar gedabak kepala dia..Rejeki hari tu, 
dapat RM25 je..Mungkin semalam punye kot..huhu

Perghhh Kari Sotong..pebret aku ni..Nyum2..
2 ekor RM 7.00...Amekk Kawwww....

 Nasik putih die agak mahal, 
sepinggan RM 2.00..huhu

 Selfish dulu sebelum makan..Excited nih.....

 Ni la Farah member aku yang bawak aku kt kedai nih...
Rakan sekerja eh..jangan mengada2 buat tanggapan..huhu...
berkerja dekat Deftech ( Defence Technology)...

Siapa - siapa yang nak cuba try test boleh la pergi...
Cari guna Waze pun boleh..type je nama kedai ni...

Selamat Mendidih Perut...
Tata...


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed