Friday 20 June 2014

0
Komen
France bakal muncul Juara World Cup 2014

Google

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Hari ni saja nak update blog pasal Piala Dunia 2014 dan Brazil telah menjadi tuan rumah kali ni.        Bahang Piala Dunia kali ini cukup dirasai seperti Piala Dunia yang lepas - lepas.
Aku dah terlambat Update pulak,hihihi...... Padahal hari ni dah hari ke 6 Piala Dunia berlangsung iaitu dengan perlawanan pembukaan oleh tuan rumah Brazil menentang Crotia dengan kemenangan berpihak pada tuan rumah Brazil 3 Crotia 0. 
           
   Macam biasalah pasukan yang paling aku minat dari tahun 1998 lagi iaitu France yang telah memenangi Piala Dunia pada tahun 1998 dengan pemain yang paling aku kagumi iaitu Zinedine Zidane. France telah berjaya menewaskan pasukan yang cukup handal ketika itu yang dianggotai oleh Ronaldo, Roberto Carlos, Rivaldo, Cafu dan yang lain.

             Sepanjang piala dunia berlangsung, di zaman kegemilangan mereka,  tiada negara yang dapat menewaskan pasukan Brazil dan France telah berjaya menewasan mereka sebanyak 2 kali iaitu pada piala dunia 1998 (France)  dan piala dunia 2006 (Germany) dengan kecemerlangan pemain terutamanya Zidane.

            Aku amat meminati pasukan ini kerana ramai pemain - pemain mereka adalah muslim, antaranya adalah Zidane, Frank rebery, Eric Abidal, Bacary sagna, Samir Nasri, Karim Benzema, Thiery Henry dan lain - lain.
            France kali ini beraksi dengan Karim Benzema sebagai Striker dengan memakai Jersey no 10 iaitu menggantikan Zidane yang juga memakai jersey no 10. Harapan aku kali ni pada Karim Benzema! dengan ketangkasan beliau semasa menentang jamaica ( friendly) france 8 Jamaica 0 dan World Cup 2014 France 3 Honduras 0 yang telang dijaringkan oleh Benzema, aku yakin France mampu mencatat kemenangan menentang Switzealand pada 3 pagi nanti.


 
Google
Go France!
Pastikan France 5 Switzealand 0 !!
Hehe...

Les Bleus!

 
 Legend!

Berdoa atas Kemenangan!

Harapan France pada Benzema!

Team France 2014

Team France 2006

Team France 1998 

France hampir memenangi Piala Dunia 2006 tetapi kerana Sepakan
Penalti David Trezeguet telah memusnahkan impian France untuk
 muncul juara!
 
Zidane dilayangkan kad merahmereka setelah menanduk Matarazzi
 sewaktu France menentang Itally pada final World Cup 2006

Aku benci Italy, Racist kuat.
Hanya Balotelli saja yang aku minat.

Ketangkasan Zidane sewaktu menentang
Brazil begitu menyerlah! pada Piala Dunia 2006 ( Germany )


France memenangi Piala Dunia 1998 di ketika 
France menjadi Tuan Rumah Piala Dunia 1998

 


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Post a Comment

0 comments: